Лайфстайл, Пътешествия

Travel guide за Коста Брава

This post is also available in: English

Здравейте, любими мои!

Хората казват, че когато веднъж посетиш очарователните малки градчета на Коста Брава е невъзможно да не се върнеш отново! Преди около месец и половина посетихме за първи път Коста Брава и градчето „Callela de Parafrugell“ ни накара да се влюбим в това красиво и неподправено крайбрежие. Посещавайки това така вдъхновяващо място, осъзнахме, че живеем толкова близко до едно от малкото скрити и запазени европейски съкровища и решихме да се възползваме от тази възможност и максимално да опознаем тази красота.

Коста Брава, която се простира от градчето Blanes чак до френската граница, разполага с безкрайно разнообразие от природни дадености, невероятни плажове и исторически градове. Като едно от най-красивите места Callela de Parafrugell максимално бе завишила очакванията ни за крайбрежните градчета и затова трябваше много прецизно да подберем местата, които щяха да ни дадат една по-различна и не толкова туристическа представа за невероятната Коста Брава. Именно затова се спряхме на Begur, Cala Sa Tuna, Fornells, Cala Aiguablava, Port Lligat и уникалния Cadaqués.

Така започна нашето пътешествие… Тръгнахме от Барселона с кола и решихме да се отбием първо до най-близките градове на Коста Брава, а именно Blanes и LLoret de Mar. За съжаление те не бяха точно това, което очаквахме, тъй като те бяха доста туристически и прекалено повлияни от засиления туризъм.

Begur

Въпреки това, веднага щом пристигнахме в малкото градче Begur, бяхме запленени от желаната от нас отличителна испанска атмосфера. Градчето бе много симпатично с малки тесни улички, изпълнени с магазинчета за „ръчно изработени“ сувенири и очарователни ресторанти. Мястото бе смесица между много специфичната средновековна испанска архитектура и онова, което местните жители наричат „pueblos blancos“ (бели градчета).

Begur е разположен на много стръмен хълм и това прави изкачването до най-високата му точка доста трудно, но когато пред теб се открие 360 ° гледка на многобройни плажове и безкраен морски хоризонт, цялото изкачване придобива смисъл. През следващите дни продължихме да разглеждаме и да се наслаждаваме на градчето, на спокойната атмосфера и на очарователните кафенета и ресторанти с малки кокетни градини, изпълнени с цветя, като заведението „Can Pol“.

Cala Sa Tuna

Разположена само на около 15 минути път с кола от Begur, Cala Sa Tuna предлага на посетителите си напълно различно изживяване. Тази крайбрежна зона разкрива сладък 80-метров плаж, изпълнен с цветни рибарски лодки, заобиколени от всяка страна със скали, покрити с невероятно красиви бели къщички.

Местенцето е доста мъничко и разглеждането му не би отнело повече от час, но на нас толкова много ни хареса, че решихме да поостанем и да обядваме край плажа в сладкия ресторант „Sa Tuna“.

Fornells

В тази област посетихме и едно друго малко градче, наречено Fornells. То толкова много напомняше на малко френско крайбрежно градче с сладко яхтено пристанище и безкрайно много невероятни гледки. И това местенце е доста малко, но има толкова много хубави къщи с малки частни пристанища и невероятни градини, както и много интересни лодки на пристанището, които ние (по-скоро приятелят ми) разглеждахме близо час.

Cala Aiguablava

Точно до Fornells се намира и Cala Aiguablava, известно с един от най-хубавите плажове в района. Плажната ивица определено бе доста по-голяма в сравнение с останалите 60-80-метрови плажове и имаше невероятно плитка и кристално чиста вода, перфектна да се разхладиш в топлите летни дни. Ние решихме да се възползваме и да отидем на плаж и затова не взех камерата със себе си, но определено ви препоръчвам този плаж, ако сте в района на Fornells или Begur.

Cadaqués

Трябваше да се приберем до Барселона за няколко дни, но така и не успяхме да преодолеем желанието да отскочим отново до Коста Брава, но този път решихме да се разходим до северната част на крайбрежието или по-точно до Cadaqués. Вече бяхме подготвени колко е красиво в Коста Брава, но това градче ни остави направо безмълвни. Това бе едно от най-красивите места, които съм посещавала в живота си, и дори няма нужда да преувеличавам. Типичната изцяло бяла архитектура бе пренесена на едно друго ниво и всяка къща бе сякаш произведение на изкуството в комбинация от различни нюанси на синьо и бяло. Като допълнение всяка къщичка бе покрита с най-различни уникални цветчета и буквално всяко уличка изглеждаше като от картина.

Градчето бе адски спокойно и не толкова туристическо, а всеки исторически елемент бе така добре запазен и поддържан, което за Испания си обяснявам само с това, че самото местенце бе доста трудно достъпно без кола и това затрудняваше туристите. Атмосферата бе така различна и запленяваща, че ние прекарахме буквално часове разхождайки се и разглеждайки уникалните бяло-синя улички, покрити с цветя. Въпреки че всяка къща притежаваше свой чар и красота, Casa Blava буквално беше къщата на моите мечти. Не мога дори да опиша всеки един архитектурен детайл, но съм сигурна, че тя е вдъхновила дори Уолт Дисни за къщата от филма “Лейди и скитника”. Беше повече от невероятна!!!

Атмосферата така ни заплени, че когато решихме най-накрая да седнем да обядваме, всеки от препоръчаните ми ресторанти като „Compartir“, „El Balcon“ и „El Barroco“ вече бяха затворени. За щастие намерихме този сладък семеен ресторант, наречен „Casa Nun“, намиращ се точно до Casa Blava и предлагащ най-добрата гледка към градчето. След това пиинахме по кафе, хапнахме сладолед и чесно казано си търсехме причина да не си тръгваме, но за съжаление трябваше…

Port Lligat

Разходихме се и до Port Lligat, за да посетим The Portlligat Museum-House, къщата на Салвадор Дали от 1930 до 1982 година. Предполагам, че Cadaqués успя да заплени и двама ни, тъй като напълно забравихме за работното време на музея и когато пристигнахме, той вече бе затворен. Останахме доста разочаровани, тъй като изглеждаше изключително различен и красив отвън, но явно не извадихме късмет.

Коста Брава определено е едно от най-забележителните места, който посетихме в Испания и нямам търпение да се върнем при първа възможност! Всяко едно градче ни показа различно усещане от това красиво крайбрежие, а Cadaqués определено успя да ме накара да се влюбя в Коста Брава!

Искрено ви препоръчвам да посетите някое от тези сладки местенца, когато ви се отдаде възможност, защото те определено си заслужават!

Съжалявам за безкрайния пост, но се надявам да ви е харесал и да ви е бил полезен по време на вашето пътуване!
Харесайте поста и се абонирайте за блога ми, ако искате повече подобни публикации.