Лайфстайл, Мода, Пътешествия, Храна

Вдъхновяващата Коста Брава

This post is also available in: English

Здравейте от Коста Брава, любими мои!

След две седмици, изпълнени с интензивен курс по испански и доста работа по няколко проекта, върху които работя, най-накрая успяхме да се откъснем от реалността и да отидем на дългоочакваното ни пътешествие до Коста Брава.

Коста Брава, която се намира в Северна Испания, е смятана за един от най-романтичните, вдъхновяващи и неподправени брегове. Едно от най-интересните и емблематични градчета там, което “The Telegraph” определи като мястото в Коста Брава с някои от най-красивите плажове със сини флагове в Европа, се нарича “Calella de Palafrugell”. Именно затова решихме да посетим именно това местенце и то определено се оказа истинско скрито съкровище.

costa brava

Още със самото ни пристигане останахме безмълвни! Намиращо се само на час и половина с кола от Барселона, това градче наистина ни накара да забравим за миг, че сме в Испания. Беше изпълнено с бяло-сини къщички, покрити с разнообразни цветя и заобиколени от безкрайни плажни ивици и кристална вода. Нямахме определен план за това какво трябва да видим и тъй като беше толкова красиво и спокойно, решихме просто да се разходим.

costa brava costa brava

Вече бе станало време за обяд и затова решихме да седнем и да хапнем в едно крайбрежно заведение, наречено “La Blava”. Честно казано това беше най-сладкото и кокетно ресторантче, в което съм била напоследък! Всичко в него бе само в бяло и синьо, с разкошни малки цветчета по масите и изключително красив и изпипан дизайн. Поръчахме си миди в бяло вино, салата от манго и авокадо и един адски вкусен октопод на скара. Ако посетите “Calella de Palafrugell”, определено ви препоръчвам това ресторантче!

Мястото бе просто идеално за обяд, не само заради прекрасния дизайн и вкусната храна, но и заради местоположението. Заведението бе разположено точно на брега на морето на един сладък малък плаж, пълен с цветни рибарски лодки, на име “Platja de les Barques”. Този така живописен плаж ме накара да разбера защо Коста Брава е смятана за най-вдъхновяващото място за артистите. Всичко в градчето бе сякаш от приказна пейзажна картина!

costa brava costa brava

След обяд продължихме да разглеждаме кокетните къщички, красивата им архитектура и да се наслаждаваме на спокойната обстановка. Малките улички на Calella de Palafrugell бяха наистина живописни: бели сини къщи, цветя и сладки магазини за сувенири.

Попаднахме на едно доста красиво малко магазинче на име “Carla Llimona” и направо се влюбих в една ръчно направена сламена чанта и няколко сувенирчета за вкъщи. За жалост не искахме да ги носим през цялата ни разходка и накрая забравихме да се върнем за тях… Може би просто сме си търсели перфектното извинение да се върнем отново!

costa brava

Успяхме да стигнем и до най-големия плаж в градчето, наречен „El Canadell i Els Canyissos“. Плажната ивица бе заобиколена от красиви къщички в най-различни цветове и бе изпълнена с гаражи за лодки. Предполагам, че като казвам гаражи, вие си представяте нещо неприятно, но всъщност бяха сладки цветни вратички, разпръснати по плажа, правейки го толкова пъстър и различен и перфектно засилваха средиземноморското усещане! Атмосферата бе просто незаменима!

Това “pueblo blanco” или като местни хора наричат тези бели селца, се простират по едно безкрайно крайбрежие с толкова много плажове, чиито имена дори не успях да запомня. Сякаш бяхме част от някоя средиземноморска приказка: бяло-сини къщички, цветни врати, златисти плажове и живописни гледки като извадени от картина!

Никак не ми искаше да си тръгваме, но пък все пак имаме перфектното извинение да се върнем съвсем скоро! По пътя обратно към Барселона спряхме в един град, наречен “Palamós”, за кратка разходка и да се разхладим с по един сладолед край морето. Малките междуградски пътища бяха заобиколени от толкова много полета с най-различни цветя и когато видяхме приказното поле от танцуващи макове, просто нямаше как да не спрем за снимка!

costa brava

Толкова много ни хареса това кратко бягство до вдъхновяващата Коста Брава, че определено препоръчвам да посетите този скрит средиземноморски рай!!!

Надявам се този блог пост да ви е харесал и да ви е бил полезен по време на вашето пътуване!
Харесайте поста и се абонирайте за блога ми, ако искате повече подобни публикации.